Să trăim ca-n Europa!

Câţi angajaţi vor rămâne în cele nouă ministere reorganizate

Câţi angajaţi vor rămâne în cele nouă ministere reorganizate

31/08/2017
|
0 Comments
|

Executivul a aprobat joi Regulamentele de funcţionare a noilor ministere, care stabilesc misiunea, funcţiile, domeniile de activitate şi drepturile acestora, precum şi organizarea activităţii. Prevederile documentelor au fost elaborate în temeiul Hotărârii Guvernului privind aprobarea Structurii-tip a Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea ministerului.

Prim-ministrul Pavel Filip a menţionat că pasul întreprins astăzi va oferi cadrul de funcționare pentru noile ministere și va crea condițiile necesare ca acestea să devină mai eficiente, iar fiecare funcţionar din structurile nou create va şti clar ce are de muncit în cele opt ore legale de muncă, inclusiv va fi mai bine plătit.

„Nu este vorba de o simplă majorare de salarii pentru funcţionarii care lucrează în instituţiile centrale, ci este vorba că vom economisi din resursele pe care le-a avut la dispoziţie până acum Guvernul. În baza acestor economii vom avea posibilitatea să oferim salarii mai mari celor care vor rămâne să lucreze în instituţiile centrale ale statului”, a specificat Pavel Filip.

Totodată, Prim-ministrul a reiterat că scopul reformei este fortificarea instituţiilor statului: „Un stat este puternic atunci când instituţiile sale sunt puternice. Am spus nu o singură dată – visul şi obiectivul meu este ca pentru Guvern să lucreze cei mai buni profesionişti, oamenii care au cele mai bune capacităţi. Numai aşa putem miza în continuare pe o ţară puternică, economic şi social dezvoltată”.

De asemenea, Premierul a solicitat miniştrilor să dispună neîntârziat transferul șoferilor și automobilelor din dotare către Baza auto a Cancelariei de Stat, ca instituţia, la rândul său, să asigure în mod calitativ, uniform și echitabil buna funcționare și deservire cu transport a ministerelor.

În rezultatul reformei efectivul-limită de personal în noile ministere va arăta în felul următor:

Ministerul Sănătății, Muncii și Protecției Sociale: 105 de unități, comparativ cu 210 de unități până la optimizare

Ministerul Educației, Culturii și Cercetării: 100 de unități, comparativ cu 198 de unități până la optimizare

Ministerul Economiei și Infrastructurii: 155 de unități, comparativ cu 311 de unități până la optimizare

Ministerul Agriculturii, Dezvoltării Regionale și Mediului: 121 de unități, comparativ cu 219 de unități până la optimizare

Ministerul Afacerilor Externe și Integrării Europene: 135 de unități, comparativ cu 178 de unități până la optimizare

Ministerul Afacerilor Interne: 93 de unități, comparativ cu 158 de unități până la optimizare

Ministerul Justiției: 90 de unități

Ministerul Apărării: 61 de unități, comparativ cu 99 de unități până la optimizare

Ministerul Finanțelor: 298 de unități, comparativ cu 540 de unități până la optimizare.
Sursa: gov.md